Friday 12 November 2010

...ထားဝယ္ဆိပ္ကမ္းေဆာက္လုပ္ေရး ထိုင္းႏွင့္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္...

ခ်င္းမိုင္ (မဇၩိမ) ။       ။ ထိုင္းႏိုင္ငံတြင္ အၾကီးဆံုးၿမိဳ႕ျပေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီျဖစ္ေသာ Italian-Thai Development က တနသၤာရီတိုင္း ထားဝယ္တြင္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၈ ဘီလ်ံတန္ အႀကီးစားစီမံကိန္းတခု တည္ေဆာက္ရန္ လက္မွတ္ထိုးခဲ့သည္ဟု ဘန္ေကာက္ပို႔စ္ သတင္းစာတြင္ေရးသားသည္။
DAWEI-DEVELOPMENT-PROJECT
တနသၤာရီတိုင္း ထား၀ယ္တြင္ တည္ေဆာက္မည့္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား သ႐ုပ္ေဖာ္ပံု။ စီမံကိန္း တြင္ သေဘၤာတည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊ ေရနံဓာတုစက္႐ုံ၊ ေရနံခ်က္စက္႐ုံ၊ ဓာတ္ေငြ႔သန္႔စင္စက္႐ုံ တို႔ပါ၀င္မည္ျဖစ္ သည္။ စီမံကိန္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ အဓိကျမန္မာ့ဓာတ္ေငြ႔ေဖာက္သည္ ထိုင္းႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္းကို ဆက္သြယ္ေပးရန္၊ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာင္ပိုင္းကို ဆက္သြယ္ေပးရန္ျဖစ္သည္။ (ဓာတ္ပံု--ထား၀ယ္ဖြ႔ံၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းလက္ကမ္းစာေစာင္)
ျမန္မာ့ေတာင္ဘက္စြန္း ကမ္း႐ိုးတန္းတြင္ တည္ေဆာက္မည့္ ထားဝယ္ဖြ႔ံၿဖိဳးေရး စီမံကိန္းတြင္...


ေရနက္ဆိပ္ကမ္း၊ သေဘၤာတည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊ သေဘၤာ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္းမ်ားႏွင့္စက္ပစၥည္းမ်ား၊ ေရနံခ်က္စက္႐ုံ ႏွင့္ ဓာတ္ေငြ႔သန္႔စင္စက္႐ုံအပါအဝင္ ေရနံဓာတုလုပ္ငန္းမ်ား၊ ေမာ္ေတာ္ကားႏွင့္ အထည္ခ်ဳပ္စက္႐ုံကဲ့သို႔ အလတ္စားႏွင့္ အေသးစား စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ားပါဝင္မည္ဟု သတင္းတြင္ ပါ႐ွိသည္။

ထားဝယ္စီမံကိန္းလုပ္ကိုင္ရန္ ထိုင္းျမန္္မာ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးကုမၸဏီကို အီတလီ-ထိုင္းဖက္စပ္လုပ္ငန္းၾကီးပိုင္အျဖစ္ ဖြဲ႔စည္း တည္ေထာင္လိုက္သည္ဟုလည္း သတင္းတြင္ ဆက္လက္ေရးထားသည္။

အီတာလ်ံ-ထိုင္းကုမၸဏီ ဥကၠ႒ Premchai Karnasuta ႏွင့္ ျမန္မာ့ဆိပ္ကမ္း အာဏာပိုင္အဖြဲ႔ ဦးေဆာင္ ညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးသိန္းေဌးတို႔ အရင္အပတ္ အဂၤါေန႔က ေနျပည္ေတာ္တြင္ စာခ်ဳပ္လက္မွတ္ထိုးခဲ့ၾကသည္ဟု ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာက ဆုိသည္။

ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား ေရွ႕ႏွစ္စမည္ျဖစ္ၿပီး ၁ဝ ႏွစ္ခန္႔ၾကာမည္ ခန္႔မွန္းထားသည္။ ယခုစာခ်ဳပ္ လက္မွတ္ထိုးျခင္းျဖင့္ ျမန္မာျပည္တြင္ အၾကီးဆံုး ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသည့္ စီမံကိန္းတခု ျဖစ္လာေတာ့မည္။ ျမန္မာျပည္၏ ပထမဆံုးေသာ အထူးစီးပြားေရးဇံု (SEZ) ကိုထားဝယ္ၿမိဳ႕အနီး ဧက တသိန္း (ဟက္တာ ၄ ေသာင္း) က်ယ္ဝန္းေသာ ေျမကြက္ေပၚတြင္ တည္ေဆာက္မည္ဟု ျမန္မာ့အလင္းက ဆက္ေရးသည္။

ဗုိလ္ခ်ဳပ္မႉးၾကီးသန္းေရႊ ယခုႏွစ္စက္တင္ဘာက တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ ရွင္းက်င့္ အထူးစီးပြားေရးဇံုကုိ သြားေလ့လာခဲ့ၿပီးေနာက္ ျမန္မာႏိုင္ငံ စီးပြားေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးႏွင့္ ခ်ဲ႕ထြင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား လ်င္ျမန္ေစေရးအတြက္ ေျမာက္ဘက္အိမ္နီးခ်င္း တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားကို သင္ယူႏိုင္သည္ ေျပာခဲ့သည္။

ျမန္မာ့စီးပြားေရး ကၽြမ္းက်င္သူ ၾသစေၾတးလ်ႏိုင္ငံ မက္ကြိဳင္းယားတကၠသိုလ္ ပါေမာကၡ ေရွာင္တားနဲလ္ကမူ ျမန္မာတုိ႔ အထူးစီးပြားေရးဇံုမ်ားအေၾကာင္း သိနားလည္မႈမွာ အေပၚယံသာဟု မဇၩိမ ကိုေျပာသည္။

`က်ေနာ္ထင္တယ္၊ သူတို႔နားလည္မႈလြဲေနတာ။ မွန္တယ္၊ တ႐ုတ္က အထူး စီးပြားေရးဇံုေတြတည္ေဆာက္ၿပီး စီးပြားေရးအရ အေတာ္ေအာင္ျမင္လာတာ။ ဒါေပမဲ့ ဒီလိုေအာင္ျမင္လာတာ စီးပြားေရးဇံုေတြ တည္ေဆာက္လုိက္လို႔ မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒီဇံုေတြမွာ လြတ္လပ္ခြင့္ရွိတာ၊ ႏိုင္ငံေတာ္က ဝင္မစြက္ဖက္တာ၊ ပစၥည္းဥစၥာပိုင္ဆိုင္ခြင့္ အခြင့္အေရးရွိတာေတြေၾကာင့္ျဖစ္တယ္´ ဟု သူကရွင္းျပသည္။ `ျမန္မာႏိုင္ငံက်ေတာ့ ဒီလိုလြတ္လပ္ခြင့္မ်ဳိးေပးမွာ မဟုတ္ဘူး။ ႏိုင္ငံေတာ္က အၿမဲဝင္စြက္ဖက္ေနမွာ´။

DAWEI-DEVELOPMENT-PROJECT2
ထိုင္းႏိုင္ငံအေနာက္ပိုင္းကန္ခ်နဘူရီႏွင့္ ထားဝယ္ၿမိဳ႕တို႔ကိုဆက္သြယ္ေပး မည့္ နယ္ျခားျဖတ္ရထားလမ္းပံု။ (ဓာတ္ပံု-ထားဝယ္ဖြ႔ံၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းစာေစာင္)
ထားဝယ္ေရနက္ဆိပ္ကမ္းတည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ စက္မႈဇံုတည္ေဆာက္ေရး တြင္ အဆင့္ ၃ ဆင့္ ပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္။ ပထမအဆင့္တြင္ ထားဝယ္မွ က်န္ အေရွ႕ေတာင္အာရွႏိုင္ငံမ်ားသို႔ ဆက္သြယ္မည့္ ၈ လမ္းသြား လမ္းမၾကီး ႏွင့္ ထိုင္းႏိုင္ငံ ကန္ခ်နဘူရီျပည္နယ္ကို ဆက္သြယ္ေပးမည့္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရးတို႔ ပါဝင္သည္။ ဗီယက္နမ္ ႏိုင္ငံ ဟိုခ်ီမင္းၿမိဳ႕မွ ျမန္မာႏိုင္ငံအထိေရာက္မည့္ တုိးခ်ဲ႕မဲေခါင္ေဒသ စီမံကိန္း (Greater Mekong Subregion) ေတာင္ဘက္စီးပြားေရးစၾကၤ ံ လမ္းမၾကီး၏ တစိတ္တပိုင္း ျဖစ္လာေပေတာ့မည္။

တ႐ုတ္ႏိုင္ငံယူနန္ျပည္နယ္ ကူမင္းၿမိဳ႕မွ ထားဝယ္အေရာက္ မႏၲေလး၊ ပဲခူးကိုျဖတ္ကာ ေျမာက္မွေတာင္သို႔ ေဖာက္မည့္ ရထားလမ္း ယခုစီမံ ကိန္းဆဲြသည့္ အဆင့္ေရာက္ေနၿပီ ျဖစ္သည္။

ႏိုင္ငံျဖတ္ေက်ာ္ေဖာက္လုပ္မည့္ စၾကၤံလမ္းမၾကီးမ်ားေၾကာင့္ အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ားအၾကား ေပါင္းစည္းမႈကို ျဖစ္ေပၚေစၿပီး လတ္တေလာ က်င္းပခဲ့ေသာ ထိပ္သီး အစည္းအေဝးမ်ားအတြင္း `ဆက္သြယ္ခ်ိတ္ဆက္ေရး´ အေၾကာင္းက အဓိကလႊမ္းမိုးေနခဲ့သည္။

ဒုတိယႏွင့္ တတိယအဆင့္မ်ားတြင္ ေရနက္ဆိပ္ကမ္း
southeast-asia
ဤစီမံကိန္းေၾကာင့္ ေဒသတြင္းေပါင္းစည္းမိေရး နယ္ျခားျဖတ္ေက်ာ္ စၾကႍလမ္းတခုျဖစ္လာမည္ဟု ေမွ်ာ္မွန္းထားသည္။ ဆိပ္ကမ္းႏွင့္ အျခား သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးလမ္းေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ထိုင္း၊ တ႐ုတ္၊ ဗီယက္နမ္ႏွင့္ လာအို ပို႔မည့္ ကုန္စည္မ်ား မလကၠာေရလက္ၾကားျဖတ္ရန္မလိုေတာ့ဘဲ ခရီးတိုသြားမည္ျဖစ္သည္။ (ဓာတ္ပံု-ထားဝယ္ဖြံ႔ၿဖိဳး ေရးစီမံကိန္းစာေစာင္)
တည္ေဆာက္ေရးႏွင့္ စက္မႈလုပ္ငန္းမ်ား ထူေထာင္ေရးတို႔ ပါဝင္မည္ ျဖစ္သည္။ ဤသို႔ဆိပ္ကမ္းအ ဆင့္ျမႇင့္တင္မႈလုပ္ငန္းမ်ားၿပီးလွ်င္ ထိုင္း၊ တ႐ုတ္၊ ဗီယက္နမ္ ႏွင့္ လာအိုသို႔ ကုန္စည္တင္ပို႔ရာတြင္  မလကၠာေရလက္ၾကားျဖတ္ရန္ မလိုေတာ့၍ ပ်မ္းမွ် ၁ဝ ရက္ခန္႔ အခ်ိန္သက္သာသြားမည္ျဖစ္သည္။

ျမန္္မာျပည္႐ွိ အျခားဖြ႔ံၿဖိဳးေရးစီမံကိန္းမ်ားကဲ့သို႔ ယခုစီမံကိန္းတြင္လည္း ေဒသခံမ်ား ေျမသိမ္းခံရျခင္းကဲ့သို႔ နစ္နာမႈမ်ား ၾကံဳေတြ႔ၾကရမည္။

ျမန္မာႏို္င္ငံတြင္ ေရြးေကာက္ပြဲအၿပီး ေျမယာျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမူဝါဒမ်ား ခ် မွတ္ေရးသည္ လူမႈကူညီေရး အဖြဲ႔အစည္းမ်ား၏ ဦးစားေပး လုပ္ငန္းျဖစ္သည္ဟု ေရႊဂက္စ္ ပိုက္လိုင္းစီမံကိန္းကို ဦးတည္သည့္ ေရႊဂက္စ္လႈပ္ရွားမႈ ဆက္သြယ္ညွိႏိႈင္းေရးမႉး ကုိဝင္းေအာင္က ေျပာသည္။

`က်ေနာ္တို႔ဒီကိစၥကိုအလြန္စိုးရိမ္ပါတယ္။ ျပည္တြင္းက အန္ဂ်ီအိုေတြ၊ လူထု အေျချပဳအဖြဲ႔အစည္းေတြက ႏို္င္ငံတကာစံခ်ိန္စံညႊန္းေတြအတိုင္း ေျမယာျပဳ ျပင္ေျပာင္းလဲေရးကုိ ဖိလုပ္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားေနၾကတယ္။ ျမန္မာအစိုးရ အေနနဲ႔ အားလံုးေျပာင္းဘို႔လိုတယ္။ မူဝါဒတင္မကဘူး။ ပုဂၢလိကပိုင္ လုပ္ေရးနဲ႔ စစ္တပ္နဲ႔ ကင္းလြတ္ေအာင္ လုပ္ေရး အစီအစဥ္ေတြလဲ ပါရမယ္´ ဟု ကုိဝင္းေအာင္ ကေျပာသည္။

စီမံကိန္းေထာက္ခံသူမ်ားကမူ ေဒသခံမ်ားအလုပ္အကိုင္ ရရွိလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ထားၾကသည္။

တနဂၤေႏြေန႔က က်င္းပခဲ့သည့္ ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ထားဝယ္မဲဆႏၵနယ္၌ ျပည္ေထာင္စု ၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရးပါတီ၊ တိုင္းရင္းသား စည္းလံုးညီညြတ္ေရး ပါတီ၊ အမ်ဳိးသား ဒီမိုကေရစီ အင္အားစုတို႔ ဝင္ၿပိဳင္ခဲ့ၾကသည္။ ေရြးေကာက္ပြဲရလဒ္ကို မသိရေသးေသာ္လည္း ေဒသခံ ေရလုပ္သားမ်ား၊ ဆီအုန္း ၿခံလုပ္သားမ်ား၊ လယ္သမားမ်ား၊ စစ္သားမ်ား ႏွင့္ ရဲတို႔ထံမွ ၾကိဳတင္မဲမ်ား ေကာက္ယူခဲ့သည္ ဆိုကာ တုိင္းရင္းသားစည္းလံုးညီညြတ္ေရးပါတီက ၾကံ့ခိုင္ေရးပါတီလုပ္ရပ္မ်ားကို တိုင္တန္းထားသည္။ ထိုသို႔ ၾကံ့ခုိင္ေရးက ၾကိဳတင္မဲ အတင္းအၾကပ္ေကာက္ခဲ့သည္ ကို မဇၩိမ က ႏိုဝင္ဘာလ ၄ ရက္ေန႔က သတင္းေဖာ္ျပခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။
( Mizzima News )

No comments:

Post a Comment